پروانه کاوسی(خبر نگار)
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ میر محمد پور اقدم شربیانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره تبریز در جلسه کارگروه ملی صنعت طلا، نقره و جواهر ایران بیان داشت: با توجه به تورمی که در کشور است سیاست بانکها بر این است که به دنبال طلا بروند و با تحقق این امر رقیبی برای صنعت طلا و جواهر ایجاد میشود.
ایشان ادامه داد: به دلیل اینکه فعالان صنف طلا و جواهر باید سرمایه و معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند خواه ناخواه 25 درصد مالیات بر عایدی گریبان گیر صنف را خواهد گرفت ولی در مورد بانک این اتفاق نمیافتد و 25 درصد مالیات را بانک ها نمیدهند و به این جهت صنعت طلا نمیتواند با بانک ها رقابت کرد و این رقابتی نابرابر است.
وی افزود: بانکها بعد از گرفتن طلا بابت نگهداری طلا نیز هزینه انبارداری میگیرند، در صورتی که برای همکاران صنف طلا و جواهر، طلا ابزار کار است و از آن استفاده میکنند، لذا ضروری است که صنعت طلا بتواند از منابع طلای بانکها استفاده کند.
شربیانی تصریح کرد: پیشنهاداتی که در مورد صادرات در برنامه راهبردی پیش بینی شده به آماری استناد شده که آمار در واقعیت دارای اشکالاتی است و به طور مثال نمیتوان از آماری که در گمرک است نتیجه گرفته شود که چون در سال 1400 میزان صادرات بیشتر از واردات بوده است پس صنعت طلا پتانسیل صادرات را دارد.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز اذعان داشت: در مورد توسعه صادرات طلا و جواهر باید وزارت امور خارجه هم در جلسات حضور داشته باشند تا از قدرت چانه زنی و رایزنی و تعرفه ترجیحی استفاده شود. با توجه به اینکه برخی تولیدکنندگان طلا در ترکیه به خاطر قیمت بالای طلا نمیتوانند در آنجا کار کنند اکنون بهترین فرصت است که وزارت خارجه پای کار بیاید و این تولیدکنندگان را جذب کشور خود کنیم.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس نامه ابلاغی به اتحادیه ها اجرای سامانه جامع تجارت اولی بر سامانه مودیان مالیاتی است در حالیکه تا پیش ازاین تمام دستورالعمل ها و جلسات در خصوص سامانه مودیان بود و اعضاء صنفی هزینه و صرف وقت برای سامانه مودیان کرده اند و اکنون صحبت از اولویت سامانه جامع تجارت میشود ؛ لذا پاسخگویی به صنف سخت است چرا که میکویند ما را سرگرم سامانه مودیان کردید و دوباره باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنیم.
شربیانی ادامه داد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده باید شیوه و راهکارهای مشارکت مردم در تحقق این شعار بررسی و سیاست ها و اقدامات و پروژه ها در این راستا تعریف شود و پس از یک زمان دو هفته ای با استفاده از ظرفیت رسانه ها اعلام شود که هر مجموعه تا پایان سال چه بخشی از این شعار را انجام خواهد داد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |